preloader

بهترین برندهای تولیدکننده انواع لوله‌ها و اتصالات پلیمری در سال 2023 کدام اند؟ (بخش دوم)

مقدمه:

در بخش اول این مقاله به معرفی 4 برند معروف تولید­کننده لوله ها و اتصالات پلیمری پرداختیم اما باتوجه به گستردگی و تنوع بازار و زیاد بودن برندهای معتبر تصمیم گرفتیم بخش دوم مقاله را هم منتشر کنیم. در ادامه به معرفی 5 برند معتبر می­پردازیم.

1. نیوفلکس (پوش­ فیت فاضلاب)

پوش فیت، یک نوع لوله و اتصالات فاضلابی مدرن است که به دلیل استحکام بالا و ایمنی زیاد در سیستم‌های فاضلابی اکثر کشورهای دنیا استفاده می‌شود. نیوفلکس، در واقع یکی از سه کارخانه زیرمجموعه شرکت پردیس گسترش اسپادانا با نام تجاری گیتی پسند اصفهان است که در سال ۱۳۸۴ محصولات لوله و اتصال پوش فیت خود را با نام نیوفلکس روانه بازار کرد.

ماده اصلی تشکیل دهنده پوش فیت، پلی‌پروپیلنی به نام PP است که به دلیل فرمول منحصربه‌فرد خود، برای انتقال انواع مواد شیمیایی، سموم و فاضلاب‌های سرد و گرم بهترین انتخاب است. به همین دلیل بیشتر مصرف‌کنندگان لوله و اتصالات، محصولات پوش فیت را به لوله پولیکا ترجیح می‌دهند.

نیوفلکس در چهار گروه، لوله‌ها و اتصالات گروه B، گروه BD، گروه سایلنت و بست‌های دیواری فاضلابی را در نمایندگی‌های شرکت گیتی پسند به فروش می‌رساند.

یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات نیوفلکس، نسبت به سایر محصولات پوش فیت، استفاده از حلقه آب‌بندی به شکل یک واشر لاستیکی شیاردار است. این موضوع علاوه بر افزایش مقاومت و جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده چسب، اتصال و نصب را نیز آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این محصولات این شرکت از ویژگی‌های بی‌نظیری مانند طول عمر بالا، قیمت مناسب و مقاومت بالا برخوردارند.

2. پلی ران (لوله و اتصالات پوش فیت)

شرکت پلیران اتصال در دهه ۵۰ فعالیت خود را با تولید محصولات ترموپلاستیک آغاز کرد. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید لوله و اتصالات پوش فیت و پلی اتیلن در ایران است. در طول این سال‌ها، با بهره‌گیری از تجهیزات تخصصی و دانش متخصیش از ۱۵۰ نوع مختلف لوله و اتصال در سایز و فشارهای متفاوت تولید کرده است.

محصولات این شرکت قابل رقابت در سطح جهانی هستند و تمامی محصولات این شرکت با استاندارد بین‌المللی ISO 9001:2011 ارزیابی می‌شوند. این استاندارد در دو دسته سیستم‌های فاضلاب ساختمانی و آبیاری و کشاورزی در بازار موجود است.

لوله و اتصالات پلیران در سیستم‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب، زهکشی و پروژه‌های دفع فاضلاب کاربرد فراوانی دارند و مورد استقبال کارشناسان صنعت تاسیسات قرار می‌گیرند. شرکت پلیران اتصال با نیم قرن تلاش و پشتکار، کیفیت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده و محصولات خود را در سطح جهانی تولید می‌کند.

لوله پوش فیت پلیران به عنوان یک برند بی‌بدیل در بین لوله‌های پوش فیت شناخته می‌شود. این لوله، با وجود قیمت نسبتاً گران، در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی معتبر، به‌خصوص توسط مجریان تاسیسات کار حرفه‌ای و سازندگان برتر، به عنوان انتخاب اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که بعد از پلیران، برندهای دیگر نیز وارد بازار شده‌اند، اما کیفیت برتر آن لوله، همچنان توانسته است تمامی مجریان تاسیسات حرفه‌ای و سازندگان برتر را به خود جلب کند.

همچنین شرکت پلی ران اتصال در طی این سال‌ها، گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای متعددی را برای کیفیت بالای محصولات پلی‌اتیلنی دریافت نموده است. از جمله دستاوردهای مهم این شرکت می‌توان به کسب عنوان صنعت برتر کشور در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اشاره کرد.

3. آذین لوله (لوله و اتصالات تک لایه)

آذین لوله سپاهان، یک کارخانه تولید لوله و اتصالات پلیمری است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گیتی پسند اصفهان فعالیت می‌کند. این کارخانه در طی ۲۰ سال گذشته، به دلیل کیفیت مناسب و قیمت منطقی محصولات خود، توانسته به یکی از برندهای مهم در صنعت تاسیسات لوله‌کشی ساختمان تبدیل شود.

کاهش ضریب انبساط طولی و جلوگیری از نفوذ اکسیژن، نور و طول عمر طولانی، همچنین عدم تغییر شکل در زمان عبور جریان آب گرم، از دلایل شهرت لوله‌ها و اتصالات آذین می‌باشد.

محصولات آذین لوله در انواع لوله‌ها و اتصالات پلی‌پروپیلن (PP-RC)، در دو گروه لوله‌های یک‌لایه و سه‌لایه، به رنگ‌های سبز و سفید، در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسند. محصولات این کارخانه، با تنوع سایز از ۲۰ میلی‌متر تا ۱۱۰ میلی‌متر و گستردگی اتصالات مربوطه، به صورت کامل تولید می‌شوند. همچنین، بازاریابی و پخش مناسب، این برند را به یک غول در صنعت لوله‌های پلیمری تبدیل کرده است.

آخرین محصول آذین، لوله‌های سه‌لایه آذین پلاس (آذین+) می‌باشند. این محصول، یکی از با کیفیت‌ترین و منحصر به فردترین لوله‌های سه‌لایه بین تمام برندهاست. این شرکت تاییدیه صلاحیت آزمایشگاه از سازمان ملی استاندارد ایران، گواهی ISO از آلمان، گواهینامه انطباق محصول با استاندارد اتحادیه اروپا و کشور روسیه، و تنها شرکتی است که گواهی بهداشت از انگلیس را دریافت کرده و محصولات خود را تایید می‌کند. این افتخارات، بخش کوچکی از دستاوردهای شرکت آذین لوله سپاهان هستند که توانایی و کیفیت محصولات لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن خود را به اثبات می‌رسانند.

4. نیک بسپار (لوله و اتصالات تک لایه و پوش فیت)

در سال ۱۳۸۰، گروه تولیدی نیک بسپار یزد در ناحیه صنعتی ولیعصر یزد به منظور ارتقای کیفیت مصالح مصرفی در صنعت ساختمان‌سازی تأسیس شد. این شرکت با استفاده از جدیدترین دستگاه‌هایی که از شرکت‌های معتبری مانند کراس مافای آلمان و سیلکا ایتالیا خریداری شده بودند، در مدت زمان کوتاهی توانست انواع لوله و اتصالات آب و فاضلاب پلی پروپیلن با نشان استاندارد را تولید و به بازار عرضه کند. در حال حاضر، این گروه در قالب چهار شرکت، به نام‌های نیک بسپار یزد، مارینا بسپار یزد، پایا بسپار یزد و پترو پالایش نیک یزد، فعالیت می‌کند.

در حال حاضر، این مجموعه در قالب ۴ شرکت، به نام‌های نیک بسپار، مارینا بسپار، پایا بسپار و پترو پالایش نیک یزد، فعالیت می‌کند. این گروه به عنوان اولین شرکت در جهان موفق به ثبت اختراع لوله‌های هفت لایه مصرفی در سیستم‌های گرمایشی و آب سرد و گرم شده است.

شرکت نیک بسپار یزد برای اولین بار در جهان موفق به ثبت اختراع لوله‌های تلفیقی هفت لایه در سیستم‌های گرمایشی و آب سرد و گرم شد. همچنین این شرکت برای اولین بار لوله و اتصالات مقاوم پوش فیت در دو نوع سه لایه (سمی سایلنت) را در بازار ایران تولید و به بازار عرضه کرد. از دیگر افتخارات این شرکت می توان به ساخت نسل جدید لوله‌ها و اتصالات پنج لایه با استاندارد ASTMF1335 و قوانین ملی اشاره کرد.

لوله و اتصالات پنج لایه این شرکت با ضمانت ۱۰ ساله ارائه می‌شوند.

5. لوله آسیا (لوله و اتصالات تک لایه)

شرکت لوله آسیا اصفهان به طور عمده در زمینه تولید لوله و اتصالات تک لایه فعالیت می‌کند و یکی از برندهای معتبر و مشهور در صنعت لوله و اتصالات پرو شرکت از سال ۱۳۷۹ در شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است. با بهره‌گیری از مواد درجه یک و بهره‌برداری از دانش حاصل از مطالعات گسترده و تخصص نیروهای خود، این شرکت توانسته محصولاتی با کیفیت و رقابت‌پذیر را به بازار عرضه کند. محصولات شرکت لوله آسیا دارای نشان استاندارد ملی بهداشت و تأییدیه کیفیت از مراکز تحقیقات ساختمانی و دانشگاه‌های صنعتی می‌باشند.

ویژگی‌های لوله و اتصالات تولیدی در این شرکت شامل استحکام بالا و سبکی فوق‌العاده است. همچنین، لوله‌های تولیدی این برند، در برابر زنگ‌زدگی، فرسودگی و حلال‌های اسیدی و نمکی بسیار مقاوم هستند. محصولات لوله آسیا شامل انواع لوله، اتصالات و ابزارآلات در دو گروه تک لایه و پنج لایه استاندارد بوده و با گارانتی ده ساله به مشتریان ارائه می‌شوند تا با خیالی آسوده اقدام به خرید محصولات این شرکت ­کنند.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده بلندمدت از لوله و اتصالات را دارید، توصیه می‌شود محصولاتی با استانداردهای مناسب را خریداری کنید. خرید محصولات باکیفیت از نظر اقتصادی نیز برای شما سودآور خواهد بود و در طولانی مدت نیاز به صرف هزینه مجدد ی پرداختیم و تلاش کردیم شما را با بهترین برندها آشنا سازیم تا بتوانید با خیالی آسوده محصول موردنظر را خریداری کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است