preloader

آشنایی با شرکت معتبر میراب و تولیدات آن

شرکت میراب یک شرکت داخلی است که در زمینه ی تولید شیرآلات و تجهیزات صنعتی فعالیت دارد. موسس شرکت، مهندس مرتضی توجه، در سال ۱۳۵۸ یک‌کارگاه استیجاره تحت عنوان فرمینکار راه اندازی نموده و در این‌کارگاه اقدام به ساخت و تولید انواع قطعات صنعتی نظیر پوسته سیلندر موتورهای درمن دیزل، پیراهن سیلندر لوکوموتیو راه آهن،  جریان محوری شناور، قطعات چدنی انواع سانتریفیوژ و انواع قطعات حساس مورد نیاز در صنایع خودرو و دیگر صنایع نمود.

طبق تحقیقات و برآوردهای صورت گرفته، تا پیش از انقلاب تمامی قطعات و شیرآلات مربوط به صنایع آب و فاضلاب از کشورهای دیگر خریداری و به ایران‌وارد می‌شدند. پس از دوران جنگ‌تحمیلی به علت اینکه تحریم‌هایی علیه ایران‌ اعمال شد و سیاست کشور به گونه ای برنامه ریزی شد که صنایع در جهت کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی گام بردارند، موسس گروه صنعتی فرمینکار در سال ۱۳۶۵ تصمیم‌گرفت تا در زمینه ی تولید قطعات مورد نیاز در سیستم‌ آب‌رسانی کشور نیز ورود کند.

این شرکت با توجه به تجاربی که در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز برای صنایع مختلف کسب کرده بود، همکاری خود با صنعت آب و فاضلاب را آغاز نمود. در گذشته به افرادی که به صورت سنتی از آب نگهبانی می‌کردند، میراب گفته می‌شد و مهندس توجه به پاس گرامی‌داشت این نگهبانان سنتی نام شرکت را میراب نهاد.

 

این‌شرکت علاوه بر ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان خارجی و یادگیری فنون مختلف از آنها و کسب تجربه، در گام اول نیز اقدام به ساخت و تولید اولین شیرهای پروانه‌ای مطابق با به روزترین ‌استاندارد های بین المللی نمود.

پس از گذشت چندسال از شروع فعالیت شرکت‌ میراب در زمینه تولید قطعات مرتبط با صنعت آب و فاضلاب، نیاز به هوشمندسازی تجهیزات صنعتی افزایش یافت.

شرکت میراب برای پاسخگویی به این نیاز، با تولیدکنندگان خارج از ایران ارتباط گرفت و موفق شد تا با تامین عملگرهای برقی مدرن که ساخت شرکت هایی مانند HAWE، Rexroth، AUMA آلمان و عملگرهای بادی ساخت شرکت Festo آلمان، خدمات شایانی را به صنعت آب‌رسانی کشور ارائه کند.

 

خدمات این شرکت علاوه بر تاثیر به سزایی که در صنعت آب و فاضلاب کشور داشته است، در بخشی از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت با بخش های مختلف تابع وزارت نفت همکاری دارد. از همکاری های این شرکت با صنایع نفتی می‌توان به تولید شیرهای مخصوص آب شور دریا برای بخش آب‌گیر پالایشگاه عسلویه در فازهای ۱، ۲ و ۳ در سال ۱۳۷۵ و فازهای دیگر طی سال‌های بعدی اشاره نمود.

در سال ۱۳۸۶ این شرکت گسترش پیدا کرد و تمامی قسمت های خود به غیر از بخش‌های ریخته گری و آزمایشگاه را به شهرک صنعتی شمس آباد انتقال داد.

امروزه شرکت میراب با دارا بودن بیش از چهار دهه تجربه در زمینه ی تولید شیرآلات و تجهیزات صنعتی، موفق شده تا گواهی‌نامه های بین المللی زیادی از جمله DVGW آلمان و لویدز رجیستر انگلستان و همچنین گواهینامه های IMS  از جمله OHSAS 18001، ISO 9001 و ISO 14001 از شرکت DQS آلمان را کسب کند.

همچنین امروزه این شرکت توانسته است تا علاوه بر تامین نیاز کشور، ۲۰ تا ۵۰ درصد تولیدات سالانه خود را به کشور های آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر کند.

اکنون این شرکت بیش از ۵۵۰ نفر پرسنل دارد و در زمینه ی تولید ۸ خانواده کلی در ۶۵ گروه تولیدی و ۸۵۸۰ نوع از انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات مربوط به صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

این شرکت مجهز به واحدهای زیر است:

۱- واحد ریخته گری:

واحد ریختع گری دارای کوره های برقی فرکانس متوسط برای ذوب ریزی قطعات چدنی، فولادی و … می باشد.

۲- واحد آزمایشگاه:

آزمایشگاه هایی که به جهت آنالیز محصولات به صورت شیمیایی و مجهز به دستگاه کوانتومتری، سختی سنجی، تجهیزات متالوگرافی و دستگاه کشش و خمش و دستگاه ضربه، آزمایشگاه ماسه و سالت اسپری است.گفتنی است که آزمایشگاه های شرکت میراب، آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد نیز می باشند.

۳- واحد ماشین کاری:

واحد ماشین کاری دارای بیش‌تر از 40 دستگاه از انواع ماشین های CNC و همچنین حدود 50 دستگاه منوال از قبیل بورینگ CNC برای قطعات تا وزن 25 تن و دستگاه کاروسل با قطر کارگیر 430 سانتیمتری است.

۴- واحد دفتر مهندسی و طراحی:

واحد دفتر مهندسی و طراحی با حضور متخصصین با سابقه و مشاورین مجرب از دانشگاه های معتبر کشور.

۵- واحد مونتاژ:

واحد مونتاژ مجهز به جرثقیل های سقفی با تناژهای متفاوت و بیش‌تر از 4000 متر مربع زیر بناست.

۶- واحد جوشکاری و فرم‌دهی:

واحد جوشکاری و فرم‌دهی دارای تجهیزات مختلف از قبیل برش CNC ، میزهای روتاری با ابعاد مختلف، تجهیزات جوش با روش Co2 غلطک های مختلف برای رول کردن ورق با ابعاد و ضخامت های مختلف است.

۷- واحد لاستیک:

واحد لاستیک مجهز به تجهیزات مختلف برای تولید انواع مختلف قطعات لاستیکی مورد نیاز انواع شیرها.

۸- واحد تست:

واحد تست امکانات برای تست انواع شیرها با سایزها و فشارهای مختلف و اتاق تست ضد انفجار را فراهم می کند.

۹- واحد شبیه سازی

۱۰- واحد تحقیق و توسعه:

واحد تحقیق و توسعه متشکل از 10 نفر کارشناس با بیش از 20 سال سابقه و تجربه تدریس در دانشگاه های معتبربین المللی، که دائما در حال تحقیق و بازنگری طرح شیرهای ساخته شده و جدید با شرح وظایف مختلف و همچنین تجهیزات نصب شده جهت تست هیدرودینامیک و بررسی ارتقاء کیفیت در طراحی و ساخت محصول هستند.

۱۱-واحد رنگ پودری الکترو استاتیک:

واحد رنگ پودری الکترو استاتیک مجهز به دو خط متوسط و بزرگ، تجهیزات سند بلاست برای قطعات تا سایز های بزرگ.

 

همچنین این شرکت بخشی از مکان خود را به بخش اداری و انبار اختصاص داده است و دارای بیش از ۳۴ نمایندگی فعال در سراسر کشور و ۲۶ نمایندگی در نقاط مختلف جهان است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تامین شیرآلات اقدام نماید.

 

تعدادی از تولیدات شرکت میراب

شیر آتش نشانی ایستاده (HAF)

شیر آتش نشانی زیر زمینی ( دفنی )

شیر یکطرفه ویفری لولایی (NSW)

شیر یکطرفه نازل دار (NNF)

شیر یکطرفه لولایی (NSF)

شیر یکطرفه وزنه ای (NTF)

صافی یکسر فلنج (SIS)

انواع شیرهای هوا

شیر فلوتر

شیر انطباقی

شیر گلوب

شیر هالوجت

شیر سوزنی

شیر غلافی

شیر پنستاک

انواع شیرکشویی

انواع شیر پروانه‌ای

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است