preloader
گالوانیزه

باکیفیت ترین برندهای لوله فلزی 2023 +انواع لوله فلزی

مقدمه

در سال 2023، صنعت لوله فلزی به دلیل نیاز رو به افزایش در صنایع مختلفی همچون صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمانی و خودروسازی، به یکی از صنایع پررونق تبدیل شده‌است. با توجه به نیاز رو به افزایش به لوله های با کیفیت بالا، برندهای مختلفی را می توان به عنوان تولیدکنندگان لوله فلزی با کیفیت برتر نام برد. در این مقاله به برخی از باکیفیت‌ترین برندهای لوله فلزی در سال 2023 می‌پردازیم.

 

انواع لوله فلزی و بهترین برندهای هرکدام

لوله‌های فلزی براساس نوع به 3 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که ابتدا در مورد تفاوت آن‌ها صحبت کرده، سپس به سراغ بهترین برندها به تفکیک هر 3 نوع خواهیم رفت.

 

لوله مانیسمان (فولادی بدون درز)

لوله مانیسمان، یک نوع لوله فولادی بدون درز است که به صورت مستحکم و پایدار ساخته‌شده‌است. این لوله‌ها از ورق فولادی با ضخامت و قطر مشخص ساخته می‌شوند و در فرآیند تولید، با استفاده از روش‌های حرارتی و مکانیکی، به صورت یکپارچه‌سازی شده و بدون درز در طول لوله تولید می‌شوند. لوله‌های مانیسمان به دلیل استحکام و پایداری بالا، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنایع نفت و گاز، این لوله ها به عنوان یکی از اجزای مهم خطوط لوله هستند و در ساخت سازه‌های بلند، پل‌ها و تجهیزات صنعتی نیز به کار می‌روند. استحکام بالای این لوله‌ها باعث افزایش عمر مفید آنها و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

در ادامه با 3 تا از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی لوله مانیسمان آشنا خواهیم‌شد:

لوله مانیسمان اهواز

لوله مانیسمان اهواز یکی از تولیدکنندگان برجسته لوله‌های فولادی با جوش مخفی در ایران است. این شرکت در سال 1346، در شهر اهواز تاسیس شد و پس از گذراندن دورانی از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، توانست با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و با کیفیت بالای تولیدات خود، به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولید کننده لوله فولادی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

لوله‌های تولید شده توسط این شرکت شامل انواع لوله‌های فولادی جوش مسـتقیم به روش (HFW)، از سـایز۶ تا ۲۴ اینچ، (SAWL) از سایز ۲۴ تا ۵۶ اینچ، (SAWH) از سایز ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ و تولید لوله های استراتژیک جداره چاه (Casing) از سایز ۸/۳-۱۳ تا ۳۰ اینچ می باشد.

لوله مانیسمان چینی

چین، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در جهان است و تولیدات زیادی از لوله‌های فولادی مانیسمان را برای صنایع مختلف دارد. در چین، تولید لوله مانیسمان، شامل تولید لوله‌های فولادی با قطر 2 اینچ تا 48 اینچ و ضخامت 3 میلی‌متر تا 50 میلی‌متر است.

لوله مانیسمان کاوه دقیق

این شرکت اولین تولیدکننده‌ی لوله‌های بدون درز دقیق فولادی توسط بخش خصوصی در کشور می‌باشد که بر پایه تجربیات بیست سال تولید لوله‌های بدون درز در شرکت لوله‌های دقیق کاوه و به منظور تولید سالانه 15000 تن، تیوب بدون درز به روش کشش سرد و همچنین 75000 تن، لوله بدون درز به روش نورد گرم (Hotrolled steel) آغاز به فعالیت نموده است.

لوله فولادی سیاه درزدار

لوله فولادی سیاه درزدار یک نوع لوله فلزی است که به صورت استحکام‌دار و بدون خمش ساخته شده است. در این نوع لوله، مواد خام فولادی به صورت صفحات فولادی سیاه در ابعاد مختلف برش داده‌شده و با جوشکاری درز به درز به هم متصل می‌شوند. این نوع لوله در صنایع مختلفی از جمله ساختمانی، نفت و گاز، آب و فاضلاب، خودروسازی و صنایع فلزی استفاده می‌شود.

3 تا از بهترین برندهای تولید کننده لوله فولادی سیاه درزدار:

لوله درزدار سپاهان

شرکت لوله و اتصالات فولادی سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله درزدار در ایران است. این شرکت در سال 1383 با هدف تولید لوله‌های درزدار فولادی با کیفیت بالا تأسیس شده است. شرکت لوله سپاهان از پیشگامان تولید انواع لوله های درز مخفی و لوله های بدون درز دقیق از جنس کربن استیل و سایر آلیاژهای فولادی است. محصولات این شرکت در سایزها و ضخامت های مختلف و در صنایع مختلف نیروگاهی، پالایشگاهی و ساختمانی کاربرد گسترده ای دارد.

لوله درزدار سپنتا

این لوله با نام لوله فولادی درزدار سپنتا نیز شناخته می شود و در دسته سبک و با استاندارد DIN 2440 ساخته می شود. از این لوله برای انتقال سیالات مانند آب، نفت، روغن و گاز استفاده می شود. لوله درزدار سپنتا از سایز 1/2 اینچ تا 6 اینچ و در نوع سبک در بازار موجود است.

لوله درزدار کالوپ

در سال 1361، شرکت کالوپ با هدف ارائه خدمات به صنعت آبرسانی کشور، در شهر ساوه تاسیس شد. در سال 1388، شرکت کالوپ در جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های خود، خط تولید لوله‌های اسپیرال و خط تولید لوله‌های فولادی ERW را در شهر صنعتی سگزی اصفهان به بهره‌برداری رساند. این توسعه جهت تأمین نیازهای صنعت ساختمان و تولید انواع مقاطع بسته و توخالی سازه‌های فولادی (Hollow Structural Section) بود.  

لوله گالوانیزه گرم

لوله گالوانیزه گرم، نوعی لوله فولادی است که پس از تولید، به روش گالوانیزاسیون گرم تحت عمل قرار می‌گیرد. در این روش، لایه‌ای از روی(Zn)، به عنوان فرآیندی ضدزنگ به سطح لوله اضافه می‌شود. در واقع، در این فرآیند، لوله در داخل یک حوضی حاوی روی مایع قرار گرفته و سپس به داخل یک کوره با دمای بالا قرار می‌گیرد. در این کوره، روی مایع اکسیده شده و به صورت یک لایه ضخیم به سطح لوله متصل می‌شود. لایه روی به عنوان ماده‌ای ضد زنگ بسیار قوی و دوام‌پذیر شناخته می‌شود که مانع از خوردگی و زنگ‌زدگی سطح لوله می‌شود.

در ادامه 3 تا از بهترین برندهای تولید کننده لوله گالوانیزه گرم را به شما معرفی خواهیم کرد:

لوله گالوانیزه ساوه

در سال 1354، کارخانجات نورد و پروفیل ساوه با هدف تولید انواع لوله و پروفیل فولادی با ظرفیت تولیدی 50,000 تن در سال تأسیس و بهره‌برداری شد. محصولات این شرکت در صنایع کلیدی مانند انرژی و ساخت و ساز کاربردهای وسیعی دارد و لوله‌های فلزی این شرکت در لوله‌های گاز، آب و نفت استفاده می‌شوند. لوله های گالوانیزه ساوه طبق استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون DIN 2444 و DIN EN 10240 تولید می شوند.

لوله گالوانیزه سپنتا

شرکت لوله و پروفیل سپنتا با ظرفیت 140 هزار تن تولید انواع لوله و پروفیل و لوله گالوانیزه فعالیت می‌کند. این شرکت دارای 13 خط لوله‌سازی، 5 خط پروفیل‌سازی و 3 خط تولید لوله گالوانیزه است. لوله‌های گالوانیزه سپنتا دارای استانداردهای 3765 برای لوله‌های گالوانیزه، 3360 برای لوله‌های گاز خانگی و تاییدیه شرکت ملی گاز ایران برای تولید لوله‌های با استاندارد API هستند. لوله‌های گالوانیزه سپنتا به دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شوند و بیشتر جهت سیستم لوله کشی سرد و گرم ساختمان استفاده می‌شوند. همچنین این لوله‌ها معمولاً با اتصالات توپی برزیل(TUPY) و مک چین(MECH) استفاده می‌شوند.

لوله گالوانیزه درپاد

كارخانجات گروه صنعتي درپاد، تحت پوشش شركت سرمايه گذاري گسترش فولاد تبريز درسال 1380، در زميني به مساحت 40 هكتار با هدف توليد ورق گالوانيزه، انواع لوله هاي گالوانيزه، صنعتي، آبرساني، انواع قوطي‌هاي مربع و مستطيل (صنعتي و ساختماني) و… با ظرفيت 710 هزار تن در سال، تاسيس شد. این شرکت، توانایی تولید لوله‌هاي گالوانيزه را از سايز 1/2 الي 4 اينچ با ظرفيت توليد 100 هزار تن در سال و ورق گالوانيزه به ضخامت 0/5 الي 5 ميليمتر تا عرض 1250 ميلي‌متر، طي فرآيند گالوانيزه گرم پيوسته با ظرفيت توليد 60 هزار تن در سال دارد.

با توجه به رشد سریع صنعت ساخت‌وساز و صنایع نفت و گاز در چند سال اخیر، نیاز به لوله‌های فلزی با کیفیت بالا رو به افزایش است. بدین منظور، در این مقاله برندهایی را که در تولید لوله‌های فلزی با کیفیت بالا تخصص دارند به شما معرفی کردیم.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است