preloader

آشنایی با لرزه گیر صنعتی آما

یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه ساخت انواع قطعات لاستیکی مربوط به شیرآلات صنعتی شرکت آرمان بهین پژوه است که با نام تجاری آما فعالیت می‌کند.هدف اصلی این شرکت تولید نسل جدیدی از شیرآلات و لرزه گیرهای لاستیکی بوده است که به عنوان مثال می‌توان به بهترین محصول شرکت، لرزه گیرهای لاستیکی هوشمند، اشاره کرد که برای اولین بار در ایران و جهان توسط شرکت آرمان بهین پژوه موفق به ثبت اختراع شده است. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با لرزه گیرهای آما، تاریخچه شرکت و شرایط خرید و گارانتی آن آشنا کنیم.

لرزه گیر چیست؟

در طی انتقال سیالات در خطوط لوله و سایر تجهیزات صنعتی به دلیل حرکت سیال در لوله‌ها، تغییرات دما و یا فشار و … ارتعاشات و لرزش‌هایی در خطوط لوله شکل می‌گیرد که موجب خسارت و صدمه دیدن سیستم می‌شود. به همین ترتیب برای کاهش این ارتعاشات از لرزه گیر استفاده می‌کنیم

لرزه گیر لاستیکی آما

ابتدا لرزه گیر لاستیکی را شرح می‌دهیم:

لرزه گیر لاستیکی به دلیل اینکه توانایی زیادی در جذب ارتعاشات و سروصدا‌های خطوط لوله است، در حذف و کاهش شوک‌های ناگهانی داخلی در خطوط لوله و کاهش ارتعاشات و سروصدا‌های ناشی آن کاربرد فراوانی دارد. همچنین این نوع از لرزه گیر‌ها برای جذب ارتعاشات دمایی که همان انبساط و انقباض در خطوط لوله هست هم استفاده می‌شود.

صداهای اضافی و آلودگی صوتی عامل بسیار ناخوشایندی برای تمامی کارکنان در کارخانه‌ها می‌باشند و لرزش‌ها نیز موجب فرسودگی سریع‌تر در نقاط حساس خطوط لوله مثل محل های جوشکاری شده میشوند که به سادگی باعث می‌شود آن نقاط تخریب شوند. استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی این مشکلات را به شدت کاهش می‌دهند.

از این لرزه گیر‌ها اغلب در صنایع مربوط به تهویه هوا، خطوط لوله، نیروگاه‌های برق، فرایندهای برودتی و حرارتی و … استفاده می شود.

در لرزه گیرهای لاستیکی آما تمام فرایند کیفی از جمله انتخاب مواد لاستیک، مراحل پخت، پیوستگی مواد، دوره تبرید و عمل‌آوری همگی تحت نظارت و بازرسی دقیق انجام می‌شوند.مواد لاستیک به شکل پودر بوده و مطابق با فرمول‌های دقیق مهندسی مخلوط می‌شود و سپس برای اطمینان بیشتر از کارایی کامل محصول، هر کدام از آسترهای لرزه گیر را در معرض آزمون‌های دقیق و بازرسی‌های چشمی و عملکردی حساس؛ قرار گرفته و تمامی مراحل فرایند تولید شناسایی شده و ثبت میگردند. کیفیت و کارکرد لرزه گیرهای لاستیکی آما توسط مهندسین با‌تجربه و با‌سابقه شیمی و پلیمر شرکت آرمان بهین پژوه پشتیبانی و تضمین می‌گردد.

لرزه گیرهای لاستیکی آما امروزه بطور گسترده‌ای در صنایع مختلف استفاده می‌شوند که نمونه‌های آن را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • صنایع دریایی: دستگاه‌های تولید آب آشامیدنی تازه، موتورهای دریایی، خطوط آب سرد کن و …
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: خطوط لوله، تجهیزات مهار آتش و …
  • سیستم های گرمایش و سرمایش: موتور خانه‌ها، تهویه مطبوع، برج‌های خنک کننده، کندانسرها، چیلرها و کمپرسورها و …
  • صنایع فولاد: خطوط تغلیظ، تاسیسات انتقال، تجهیزات خنک کننده و …
  • صنایع شیمیایی: خطوط انتقال مواد ترکیبی، تجهیزات گرمایشی، انتقال سیالات با مخلوط مواد جامد معلق در آن و …

تاریخچه

مدیرعامل شرکت آرمان بهین پژوه جناب آقای علیرضا جربزه در سال 1361 در کارخانه شرکت کمپرسور سازی ایران تکنیک فعالیت صنعتی خود را شروع کرده و در سال 1370 اقدام به تاسیس یک کارگاه ماشین‌کاری مستقل برای خودشان نموده و در کارگاه خود اقدام به ماشینکاری قطعات ریخته شده کمپرسور‌های باد برای کارخانه شرکت کمپرسور سازی ایران تکنیک نموده و همزمان سفارشات دیگر مشتریان را نیز انجام میدادند. در سال 1374 که بسیاری از تجهیزات و محصولات صنعتی وارداتی بودند، آقای جربزه فعالیت خود را در تولید شیرآلات صنعتی و ساخت مدل‌های شیرآلات در کارگاه خود آغاز نموده و پس از 3 سال فعالیت در این زمینه در سال 1377 شرکت شیرآوج تهران را ثبت نموده وبا اخذ مجوز تولید از سازمان صنایع، تولد شیرآلات صنعتی با نام تجاری ویگ را شروع کردند.

در سال 1385 بنا به درخواست آقای جربزه مدیر عامل شرکت، نام شرکت را به شرکت آرمان بهین پژوه تغییر داده شد و تمرکز شرکت بر روی مسئله و مشکل کم آبی و خشکسالی کشور قرار گرفت و سپس تحقیقات و پژوهش ‌های انجام شده در این زمینه منجر به شروع، طراحی و ساخت قطعات لاستیکی که مربوط به شیرآلات صنعتی بودند شد. پس از گذشت سال‌ها و کسب تجربه در صنعت لرزه گیرهای لاستیکی این شرکت نسل جدیدی از لرزه گیرها را برای اولین بار در ایران و جهان با نام تجاری آما عرضه کرد.

شرایط گارانتی لرزه گیرهای لاستیکی آمـا

در صورت استفاده صحیح از لرزه گیر تحت شرایطی که در دستورالعمل نصب ، نگهداری و بهره برداری آما نوشته شده تمام محصولات آما به مدت 10 سال از تاریخ تحویل ضمانت می‌گردد.

موارد تحت ضمانت گارانتی شامل فلنج لرزه گیر، بالشتک لاستیکی و میله‌های مهار می‌باشد.

تحمل فشار بالشتک لاستیکی تا فشار و دمای اسمی که بر روی برچسب های حرارتی درج شده ضمانت می‌گردد.

گارانتی رنگ فلنج‌ها به شرط اینکه در هنگام نصب بر اثر ضربه شدید جسم سخت آسیب ندیده باشد بر قرار می‌باشد.

هرگونه شکستگی در فلنج های لرزه گیر تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد.

تمامی میله‌های مهار از تاریخ نصب به مدت 10 سال به شرطی که آب مستقیم و مداوم بر روی آن نریخته باشد در برابر زنگ زدگی ضمانت می‌گردد.

پوشش آبکاری سرد در مقابل رطوبت محیط موتور خانه و یا تاسیسات مرکزی به مدت 5 سال ضمانت می‌گردد.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است